Pokyčius patiriančių socialinių darbuotojų emocinės reakcijos ir elgsenos modeliai sprendžiant konfliktus
Anotacija
Straipsnyje analizuojamas socialinio darbo kompleksiškumas. Analizės tikslas – atskleisti santykį tarp socialinių darbuotojų elgsenos sprendžiant konfliktus ir emocinių reakcijų patiriant pokyčius. Tyrimo rezultatai rodo, kad nepastovus, mobilus, rizikingas socialinis darbas lemia daugialypes emocines reakcijas. Profesiniai konfliktai ir pokyčiai gali tapti teigiamų emocinių reakcijų šaltiniu ir organizacijos vystymosi motyvu. Lygiaverčiai ir atviri profesiniai santykiai, net ir esant pokyčiams bei konfliktams, gali determinuoti socialinio darbuotojo energiją, kūrybiškumą, entuziazmą. Organizacinė kultūra nulems, ar darbuotojai išnaudos kompleksinius profesinius iššūkius savo profesinio tapatumo stiprinimui ir profesinės veiklos tobulinimui, ar, priešingai, jų vengs ir taip skatins profesinį susvetimėjimą. Socialinis darbuotojas, spręsdamas daugiaplanes socialines problemas, susiduria su organizaciniais kompleksiniais pokyčių, konfliktų ir emocinių reakcijų iššūkiais, todėl yra būtinas socialinio darbuotojo reflektyvumą skatinantis ir palaikantis organizacinis klimatas ir supervizija kaip profesionali pagalba.