Haidegeriški pastebėjimai apie edukaciją: mokymasis ir buvimas pasaulyje
Anotacija
Straipsnyje, remiantis Martino Heideggerio sampratomis, aptariamos dabartinės edukacijos problemos, tendencijos ir galimybės. Edukacijos situacija yra susijusi su platesne mūsų laikotarpio situacija. Todėl šis įprasminimas edukacijai reiškia tiek pavojų, tiek galimybę. Taip pat ir edukacijoje turėtų būti mokomasi mąstyti būtį. Edukaciją irgi apibūdina pamatinė buvimo pasaulyje charakteristika ir dvejopa – autentiškumo arba neautentiškumo – galimybė bei pasaulio išnykimo ir detemporalizacijos pavojus. Bus ir antroji šio straipsnio dalis, kurioje bus aptariama šiuometinės edukacijos, kaip ir dabartinių mokslų, pareitis nuo būtį pamiršusios ratio sampratos, taigi ir bandymo atverti „kitą“ santykį su kalba (logos) reikšmingumas.