Stereotipai ir jų devizualizacija tarpkultūrinėje komunikacijoje

  • Valdas Pruskus
Raktiniai žodžiai: vizualumas, stereotipas, tarpkultūrinė komunikacija, asimiliacija, kompetencija, žiniasklaida

Anotacija

Straipsnyje analizuojamas stereotipas kaip kultūros fenomenas. Aptariamas jo atsiradimo ir funkcionavimo mechanizmas, socialinės funkcijos ir reikšmė tarpkultūrinėje komunikacijoje. Atskleidžiama, kad stereotipai formuoja individų elgsenos modelius, turinčius vizualią išraišką, kurioje akumuliuota tendencinga informacija ir nuostatos, gerokai apsunkinančios tarpkultūrinį bendravimą. Svarstoma, kaip devizualizuoti stereotipinį elgesį. Keliama mintis, kad deramas dėmesys tarpkultūrinių kompetencijų (kalbinių, kultūrinių ir komunikacinių) įgijimui gali tapti veiksminga stereotipinio elgesio devizualizacijos prielaida ir taip skatinti visavertį ir skaidrų skirtingų kultūrų atstovų bendravimą bei bendradarbiavimą.

Publikuotas
2010-04-06
Skyrius
Vizualinė komunikacija